Prototyp gry Hotline Miami, czyli Super Carnage, powstał już w 2004 roku

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 20 lutego 2014

W 2004 roku osiemnastoletni Jonatan Söderström rozpoczął prace nad grą Super Carnage. Choć jej tytuł nie należał do specjalnie ambitnych, to jednak doskonale korespondował on z rozgrywką, koncentrującą się na radosnym mordowaniu uzbrojonych po zęby indywiduów. Bardzo prosta oprawa wizualna, spory wybór środków zagłady (był nawet miotacz ognia!), przeciwnicy nie grzeszący inteligencją, ogromna dawka przemocy, morze krwi i klasyczny widok z góry. Czy nie przypomina Wam to obsypanej nagrodami gry Hotline Miami z 2012 roku? Tak, bo w gruncie rzeczy jest to ta sama produkcja!


Super Carnage nie doczekało się premiery przed dziesięciu laty, ale jak mawia znane porzekadło, w przyrodzie nic nie ginie. Söderström wrócił do swojego zapomnianego projektu, kiedy rozpoczął współpracę z Dennisem Wedinem - to właśnie on namówił Szweda do odkurzenia niedokończonej gry i rozwinięcia zaprezentowanej w niej koncepcji. Obaj autorzy, działający dziś w zespole Dennaton Games, nie wspominają okresu produkcji najlepiej. "Bywały dni, że byliśmy kurewsko zmęczeni, a nie wiedzieliśmy czy uda się cokolwiek zarobić na tym tytule lub czy ktokolwiek zechce w niego zagrać." Obawy okazały się płonne. Hotline Miami nie tylko zebrało znakomite recenzje, ale również znakomicie się sprzedało. W ciągu czterech miesięcy grę kupiło ponad 300 tysięcy osób.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry