Gra Wiedźmin była początkowo napędzana silnikiem pierwszego Mortyra

Wrzucił Ciekawostek - środa, 26 lutego 2014

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że produkcja pierwszego Wiedźmina nie zawsze była usłana różami. Zanim CD Projekt RED zawarło umowę z firmą BioWare na wykorzystanie silnika Aurora w 2003 roku, łódzkie studio próbowało swoich sił z innymi rozwiązaniami i trzeba to jasno powiedzieć - nie były to zabiegi udane. Do takich z pewnością zaliczyć można pecetową konwersję typowo konsolowego engine'u Snowblind, wykorzystanego w grze Baldur's Gate: Dark Alliance. Przed przeprowadzką do Warszawy deweloperzy usiłowali też okiełznać twór rodzimej myśli programistycznej - silnik IC studia Calaris, który napędzał m.in. strzelaninę Mortyr 2093 - 1944.



Twórcy Wiedźmina, który do sklepów trafił dopiero w 2007 roku, szybko przekonali się, że wykorzystanie engine'u sprawdzającego się w grach nastawionych na szybką akcję, niekoniecznie zdaje egzamin w rozbudowanym produkcie z gatunku RPG. Z tych samych względów Łodzianie odrzucili pomysł stworzenia swojego debiutanckiego dzieła na silnikach LithTech, Unreal Engine, a nawet CryEngine. Ostatecznie studio CD Projekt Red dogadało się z firmą BioWare odnośnie Aurory, stało się to jednak już po wspomnianej wcześniej przeprowadzce do stolicy Polski.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry