Gra Fallout korzystała na początku z systemu RPG o nazwie GURPS

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 13 lutego 2014

Kiedy w czasopismach dedykowanych elektronicznej rozrywce pojawiły się pierwsze zapowiedzi gry Fallout, nosiła ona jeszcze podtytuł A GURPS Post Nuclear Adventure. Twórcy postapokaliptycznego RPG zachwalali wówczas system fabularny o nazwie GURPS, zaprojektowany w 1986 roku przez Steve'a Jacksona i opisujący bohatera za pomocą kilkunastu różnych współczynników. Niestety, jeszcze na etapie produkcji doszło do konfliktu pomiędzy wspomnianym panem Jacksonem, a firmą Interplay, w rezultacie którego autorzy musieli wyrzucić wszystkie opracowane do tej pory mechanizmy związane z rozwojem postaci. GURPS został ostatecznie zastąpiony przez S.P.E.C.I.A.L., który swoją nazwę zawdzięcza siedmiu atrybutom podstawowym - sile (Strength), percepcji (Perception), wytrzymałości (Endurance), charyzmie (Charisma), inteligencji (Intelligence), zręczności (Agility) i szczęściu (Luck).


GURPS wyleciał z Fallouta, bo Jackson nie był zadowolony z przebiegu prac nad produktem firmy Interplay. Autorowi systemu nie spodobało się intro gry, którego część stanowiła scena egzekucji, a także zabawne rysunki przedstawiające Vault Boya - dziś stanowiącego maskotkę i wizytówkę serii. Obie strony zerwały współpracę na początku lutego 1997 roku, zaledwie siedem miesięcy przed premierą pełnej wersji erpega. Fiasko kooperacji zmusiło deweloperów do zaprojektowania własnego systemu rozwoju postaci i aż dziw bierze, że w zadziwiająco krótkim czasie udało im się stworzyć tak przejrzysty i udany mechanizm. Z oczywistych względów trudno dziś stwierdzić, jak pierwsze rozwiązanie sprawdziłoby się w praktyce, ale nie ma czego żałować. Wszystkie odsłony cyklu są tego najlepszym dowodem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry