Firma Valve usunęła z gry Portal 2 czwarty żel w trosce o samopoczucie graczy

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 8 lutego 2014

Twórcy drugiej odsłony serii Portal planowali umieścić w niej nie trzy, ale cztery kolorowe żele, które w różny sposób wpływają na zachowanie głównej bohaterki oraz innych, znajdujących się w komorach testowych obiektów. Substancją tą była purpurowa maź, umożliwiająca Chell swobodne poruszanie się po pokrytych nią powierzchniach, czyli ścianach i sufitach. Przyczepny żel (ang. Adhesion Gel), bo taką roboczą nazwę nosił on podczas produkcji tego tytułu, został z niego usunięty w trosce o dobre samopoczucie graczy. Kiedy firma Valve zaprezentowała nową mechanikę testerom, Ci ostatni mieli ogromny problem z zaakceptowaniem zmiany perspektywy. Nie dość, że dziwne położenie bohaterki utrudniało użytkownikom rozwiązywanie zaplanowanych przez deweloperów zagadek i korzystanie z miotacza portali, to na dodatek dezorientacja wywołała u części osób nudności.


W kodzie pełnej wersji gry ostały się jedynie szczątkowe informacje dotyczące purpurowego żelu, ale prace nad nim musiały być mocno zaawansowane, bo graficy firmy Valve przygotowali też odpowiednią ikonę (można ją zobaczyć na zamieszczonym wyżej obrazku). Niektórzy twórcy map postanowili przywrócić działanie mazi w formie małego eksperymentu. Poniższy materiał video dość dobrze uwidacznia, jakie problemy sprawiał odrzucony wynalazkiem. Już po kilkudziesięciu sekundach zabawy trudno stwierdzić, gdzie w testowym pomieszczeniu jest góra, a gdzie dół.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry