City 17 w grze Half-Life 2 było wzorowane na miastach Europy Środkowej

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 25 lutego 2014

Osadzenie akcji strzelaniny Half-Life 2 w bliżej nieokreślonym wschodnioeuropejskim mieście nie było dziełem przypadku. Twórcy słynnej strzelaniny zdecydowali się na taki krok, gdyż widzieli potencjał w architekturze metropolii charakterystycznych dla naszego regionu - ich zdaniem, nigdzie tak jak w naszej części globu, nie widać olbrzymiego kontrastu pomiędzy zabytkowym, a "nowoczesnym" socrealistycznąym budownictwem. Niewątpliwie duża była w tym też zasługa pochodzącego z Bułgarii Viktora Antonova, który w kontynuacji przygód Gordona Freemana odpowiadał za wizję artystyczną. Do dziś nie wiemy w jakim konkretnie kraju nieustraszony naukowiec spędzał czas u boku Alyx Vance, ale co do tego, że były to tereny położone niedaleko Polski, nie ma najmniejszych wątpliwości.


Warto nadmieć, że Miasto 17 (City 17) było przez firmę Valve Software konstruowane stopniowo. Chcąc zachować realizm, artyści rozpoczęli tworzenie metropolii od obiektów nawiązujących do dziewiętnastowiecznej architektury, a następnie wznosili coraz to nowsze gmachy, m.in. blokowiska charakterystyczne dla krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Futurystyczne budynki Kombinatu powstały na samym końcu. Żeby zdobyć niezbędny materiał źródłowy, deweloperzy uzbrojeni w aparaty fotograficzne odwiedzili Rumunię, Bułgarię i Rosję. Do naszego pięknego kraju niestety nie dotarli, podobnie jak na Węgry, choć nie przeszkodziło im to czerpać inspiracji ze znajdującego się w Budapeszcie dworca kolejowego.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry