Jordan Mechner nie jest autorem tytułu gry Prince of Persia

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 5 stycznia 2014

Jordan Mechner miał zarówno świetny pomysł, jak i odpowiednie umiejętności programistyczne, żeby stworzyć platformówkowy hit, dzięki któremu zapisał się złotymi zgłoskami w historii elektronicznej rozrywki. Nie miał jednak jednej ważnej rzeczy - dobrze brzmiącego tytułu. Robocza nazwa Baghdad nie spełniała swego zadania, na dodatek w oczywisty sposób kojarzyła się z brytyjskim filmem The Thief of Bagdad (1940), który był jednym ze źródeł inspiracji dla młodego dewelopera. Z tych właśnie względów przedstawiciel firmy Brøderbund Software, która gotową grę miała opublikować na rynku, podsunął swoją propozycję.


Do pamiętnego spotkania z wydawcą doszło 11 września 1986 roku, czyli ponad trzy lata przed faktyczną premierą produktu. To właśnie wtedy Edward Badasov wymyślił na poczekaniu hasło Prince of Persia, które wydawało mu się znacznie lepsze od tego, co proponował Jordan Mechner. Jak się okazało, trafił w dziesiątkę, choć musiało upłynąć trochę czasu, zanim główny zainteresowany zaakceptował nowy tytuł. Dziś trudno wyobrazić sobie, żeby słynna seria mogła nazywać się inaczej niż Książę Persji, zwłaszcza, że jej autor nigdy nie zdecydował się nadać swojemu bohaterowi imienia.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry