Gra Tomb Raider z 2013 roku to najlepiej sprzedająca się odsłona cyklu

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 25 lipca 2015

W 2013 roku Lara Croft przeszła totalną metamorfozę i nie rozchodziło się wyłącznie o zmniejszenie jej biustu do bardziej racjonalnych rozmiarów. Dziewczyna wyraźnie odmłodniała, a sama przygoda stała się brutalną walką o przetrwanie. I choć nie wszyscy kupili przemianę bohaterki, która początkowo odczuwała wyrzuty sumienia z powodu zabicia człowieka, a potem kładła pokotem setki oprychów, to jednak gra Tomb Raider zaliczyła fenomenalne otwarcie, sprzedając się lepiej niż jakakolwiek inna odsłona tego cyklu. Jak się jednak okazało, niewystarczająco, by zadowolić marketingowców firmy Square Enix.


Trudno powiedzieć, jaki wynik założył sobie wydawca, ale musiał być on naprawdę wygórowany, skoro sprzedaż okazała się za mała, by tym oczekiwaniom sprostać. Gra trafiła do sklepów 5 marca 2013 roku i już po niespełna czterdziestu ośmiu godzinach kupiło ją ponad milion osób. Po trzech tygodniach liczba ta urosła do 3.4 milion kopii i właśnie wtedy firma Square Enix zdradziła, że liczyła na znacznie lepszy rezultat. Włodarzy firmy nie udobruchał fakt, że Tomb Raider w wielu krajach wspiął się na szczyty list bestsellerów - w samej Wielkiej Brytanii był to najlepiej sprzedający się produkt rozrywkowy 2013 roku, który został zdetronizowany dopiero przez Grand Theft Auto V. W kwietniu 2015 roku Darrell Gallagher ogłosił, że nowe przygody Lary Croft kupiło ponad 8.5 miliona fanów i że jest to najlepszy wynik w historii całej serii.

Nie jesteśmy w stanie powiedzieć Wam, jak sytuacja prezentuje się teraz, możemy jednak dość ocenić sprzedaż pecetowej wersji Tomb Raidera. Według danych serwisu SteamSpy, tę grę posiada aktualnie 3.3 mln użytkowników Steama. Robi wrażenie, prawda?

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry