Scenariusz gry Prince of Persia powstał w godzinę, sama gra tworzona była kilka lat

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 12 grudnia 2013

Jordan Mechner zaczął prowadzić swój pamiętnik w koledżu i konsekwentnie kontynuował zapiski przez kolejne kilka lat. Bardzo dobrze się stało, bo wspomnienia twórcy przygód Księcia Persji są dziś nieocenionym źródłem wiedzy na temat serii Prince of Persia, a zwłaszcza jej legendarnej, pierwszej odsłony. Amerykanin zdradził m.in., że na stworzenie fabuły tej gry potrzebował zaledwie jednej godziny. Zdecydowanie więcej czasu deweloper poświęcił na programowanie swojego rewolucyjnego produktu. Od napisania pierwszej linijki kodu do amerykańskiej premiery tytułu upłynęły dokładnie 2 lata, 11 miesięcy i 12 dni.


Jeśli przyjrzymy się bliżej opowieści wymyślonej przez Mechnera, tak szybkie opracowanie scenariusza nie powinno nikogo zdziwić. Akcja gry została osadzona w starożytnej Persji. Kiedy jej prawowity władca wyruszył na wojnę, dotychczas wierny mu wezyr Jaffar postanowił dokonać pałacowego przewrotu. Na drodze do sukcesu stała mu jednak prawowita dziedziczka tronu, więc uwięził ją w wysokiej wieży i pod groźbą egzekucji, zmusił do małżeństwa. Jedyną nadzieją na ratunek okazał się bezimienny bohater, który został przez wezyra zapobiegawczo wrzucony do lochu. Przyszły Książę Persji dostaje zaledwie sześćdziesiąt minut, żeby przedrzeć się do swojej ukochanej i zlikwidować zdrajcę. pokonując wcześniej wrogo nastawionych żołnierzy i unikając licznych pułapek.

Banalne? Tak kiedyś tworzyło się gry!


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry