Płyta z grą Gran Turismo 2 pachniała aleją serwisową

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 15 grudnia 2013

Nalepki typu "scratch and sniff" ("zdrap i powąchaj") są powszechnie wykorzystywane przez producentów perfum w kolorowej prasie kobiecej, a także w katalogach reklamujących kosmetyki. Działanie takich płytek jest nadzwyczaj proste - aby wyzwolić zawarty w nich zapach, wystarczy lekko potrzeć je palcem. Na podobny zabieg zdecydowała się w 1999 roku firma Sony, która w ten sposób uatrakcyjniła wydanie gry Gran Turismo 2, stworzonej przez studio Polyphony Digital. Fani flagowej serii ścigałek na konsolach PlayStation otrzymali więc dość oryginalną niespodziankę, ale niekoniecznie przyjemną. Dlaczego?


Problem stanowiła woń, jaka wydzielała się, gdy potarło się nadruk na płycie kompaktowej z grą. Sony zdecydowało się wykorzystać "zapach pitstopu", czyli swoistą mieszankę stanowiącą połączenie palonej gumy, smaru oraz benzyny. Zdaniem producentów, użytkownik miał w ten sposób poczuć atmosferę panującą w alei serwisowej podczas prawdziwych wyścigów samochodowych, ale jak to zwykle w takich przypadkach bywa, nie wszyscy uznali to za atrakcję. Japoński gigant najwyraźniej uznał, że nie był to najlepszy pomysł, bo w przypadku kolejnych odsłon cyklu darował już sobie takie zabiegi.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry