Piraci zmusili twórców Machinarium do drastycznego obniżenia ceny gry

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 15 grudnia 2013

5 sierpnia 2010 roku, czyli blisko dziesięć miesięcy po premierze gry Machinarium, studio Amanita Design wystartowało z akcją, której nadano wiele mówiącą nazwę Amnestia dla piratów. Czesi zdecydowali się na ten krok, bo według ich wewnętrznych szacunków zaledwie garstka ludzi eksploatujących produkt (od 5 do 15%) faktycznie za niego zapłaciła. Cenę sympatycznej przygodówki obniżono aż o 75% i w takiej promocji sprzedawano ją przez kolejnych jedenaście dni. Operacja zakończyła się sukcesem - w tym okresie grę kupiło prawie 20 tysięcy osób, co w zupełności usatysfakcjonowało deweloperów.


Wykonanie niezwykle starannie, ale też niszowe produkty firmy Amanita Design, nie mogą liczyć na popularność typową dla produktów AAA, dlatego dla małego czeskiego studia ważny jest każdy grosz. Machinarium w dniu premiery kosztowało sporo, bo aż 20 dolarów, ale w tej cenie otrzymaliśmy naprawdę dobry produkt. Jego jakość nie przełożyła się jednak na sprzedaż, co mocno zabolało deweloperów. Nie posiadająca żadnych zabezpieczeń DRM przygodówka cieszyła się dużym wzięciem jedynie wśród piratów, którzy nie mieli najmniejszego zamiaru za swoją kopię płacić. Dopiero drastyczne obniżenie ceny do 5 dolarów i nagłośnienie akcji w mediach przyniosło spodziewany skutek. Tylko w pierwszym tygodniu promocji grę kupiło ponad 17 tysięcy osób, najwięcej ze Stanów Zjednoczonych (39.4%). Na drugim miejscu uplasowali się Brytyjczycy (11.5%), natomiast na trzecim Niemcy (7.2%). Polaków Machinarium w niższej cenie niespecjalnie zainteresowało - stanowiliśmy zaledwie 0.9% wszystkich kupujących. Nie zmienia to faktu, że osiągnęliśmy i tak lepszy rezultat niż Czesi. Swoich rodaków postanowiło wesprzeć tylko 0.8% nabywców.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry