Studio CD Projekt Red planowało aż dwa dodatki do gry Wiedźmin

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 20 grudnia 2013

Firma CD Projekt Red miała bardzo ambitne zamiary w temacie rozwoju pierwszej gry z serii Wiedźmin. W planach była nie tylko konsolowa konwersja o nazwie Powrót Białego Wilka (The Witcher: Rise of the White Wolf), ale również dwa pełnoprawne rozszerzenia pecetowej edycji. Oba dodatki powstawały w Kanadzie - produkowały je studia mające na swoim koncie przygody do Neverwinter Nights, a więc obeznane z silnikiem Aurora. Pogarszająca się sytuacja finansowa warszawskiego dewelopera nie pozwoliła tym wszystkim projektom ujrzeć światła dziennego. Szkoda.


Pierwszy dodatek miał nosić podtytuł Outcast, a za jego przygotowanie odpowiadało studio roXidy. Po kilku miesiącach intensywnych prac, brutalnie przerwano je w połowie 2008 roku, odkładając świetnie zapowiadający się projekt na półkę. Kanadyjczycy planowali osadzić fabułę rozszerzenia we wczesnym etapie życia Geralta, zanim ten zyskał sławę jako wędrowny zabójca potworów. Wyrzutek miał przenieść nas na wyspę Faroe leżącą w archipelagu Skellige, a opowieść kręciła się wokół jarla Haralda, który w zamian za pomoc w pozbyciu się groźnego monstrum, obiecał gnomowi Shiltzenowi swoje nienarodzone dziecko. Kiedy okazało się, że na świat przyszły bliźniaki (w tym jeden mocno zdeformowany), wódz zdecydował się oddać karłowi brzydszego noworodka, zamiast córki Astrid, która de facto była jego pierworodnym. Decyzja ta miała oczywiście przykre konsekwencje wiele lat później. Spokojną krainą wstrząsneła seria brutalnych morderstw ciężarnych kobiet, a jedyną nadzieją na ratunek miała okazać się ingerencja Białego Wilka, który podejmuje się zadania schwytania tajemniczego zabójcy.

Skąpe informacje opublikowane w późniejszym okresie sugerują, że opisany wyżej dodatek miał być mocno rozbudowany. Jego autorzy planowali zawrzeć w fabule sporo wątków pobocznych, a także trzy różne zakończenia opowieści, na które wpływ miały decyzje podejmowane przez Geralta. Zdecydowanie mniej wiadomo natomiast o drugim rozszerzeniu - Scars of Betrayal - nad którym równolegle pracowała firma Ossian Studios. Akcja nowej przygody rozgrywała się rzekomo w górskiej wiosce, a większy nacisk w rozgrywce miał być położony na trudne wybory moralne.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry