Gothic bez obsługi myszki, czyli dziwaczny pomysł firmy Piranha Bytes

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 23 listopada 2013

Kiedy pierwszy Gothic zadebiutował na rynku elektronicznej rozrywki, sporo negatywnych głosów pod jego adresem dotyczyło zastosowanego interfejsu. Trzeba uczciwie przyznać, że studio Piranha Bytes nie ułatwiło zadania użytkownikom gry. Specyficzny sposób interakcji ze światem oraz dość topornie wykonany ekwipunek sprawiły, że sporo ludzi odbiło się od dzieła naszych zachodnich sąsiadów. Ich liczba byłaby z pewnością znacznie większa, gdyby Niemcy nie wprowadzili do gry obsługi... myszy, a takie pierwotnie mieli plany.


Gothic był od początku projektowany tak, żeby Bezimiennego bohatera dało się kontrolować wyłącznie za pomocą klawiatury. Ten nieco idiotyczny pomysł spotkał się z ogromną falą krytyki ze strony niemieckich dziennikarzy, którzy zostali zaproszeni na testy wczesnej wersji produktu. Pod naporem ich głosów, przedstawiciele firmy Piranha Bytes postanowili w końcu coś z tym zrobić - opcjonalny sposób sterowanie został zaimplementowany w słynnej grze RPG zaledwie kilka miesięcy przed jego faktyczną premierą. W kolejnych odsłonach cyklu tego problemu już nie było, a sam interfejs użytkownika był znacznie przystępniejszy niż w pierwowzorze.

1 komentarze:

Czemu idiotyczny? Granie samą klawiaturą to było coś, człowiek mógł wygodnie rozsiąść się w fotelu i trzymając klawiaturę na kolanach, jak pada rozkoszować się wspaniałą grą :P

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry