512 MB pamięci RAM w konsoli Xbox 360 to zasługa gry Gears of War

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 19 listopada 2013

Xbox 360 z pewnością nie miałby szans w starciu z PlayStation 3, gdyby oferował jedynie 256 MB RAM, a tyle właśnie początkowo planowali włożyć do konsoli jej konstruktorzy. Projektując urządzenie, pracownicy koncernu Microsoft uznali, że taka ilość pamięci w zupełności wystarczy deweloperom do tworzenia efektownych wizualnie produktów. Z błędu wyprowadził ich Mark Rein z firmy Epic Games, a kartą przetargową w sporze była gra Gears of War - jak się później okazało, jeden z bardziej udanych tytułów ekskluzywnych na wspomnianą maszynę.


Twórcy strzelaniny szybko doszli do wniosku, że 256 MB RAM pamięci to zdecydowanie za mało, żeby ich dzieło wykorzystało moc drzemiącą w silniku Unreal Engine 3, dlatego postanowili poprosić o zaimplementowanie w Xboksie dwukrotnie większej kości. Chcąc przełamać opór producenta konsoli, panowie z Epic Games zaprezentowali na spotkaniu z przedstawicielami Microsoft Game Studios dwie różne wersje swojego hitu. Różnice pomiędzy nimi najwyraźniej były znaczące, bo gigant z Redmond z miejsca zaaprobował zmianę. Po latach szef finansów firmy wypomniał deweloperom, że modyfikacja Xboksa 360 zwiększyła koszty jego produkcji o około miliard dolarów. Mark Rein odpowiedział na to: "zrobiliśmy przysługę miliardowi graczy".

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry